Реклама віртуальних казино та букмекерських контор є необхідною. Журналіст поділився своїми думками щодо цього.
Проте, вона повинна підпорядковуватися певним обмеженням.
Рекламний ринок гемблінгу та беттінгу в Україні виявився набагато більшим, ніж здатне перетравити й витримати суспільство. Не відчуваючи меж дозволеного гральна індустрія перетнула всі червоні лінії і врешті-решт рекламу "ігорки" заборонили. Однак повна заборона теж має свої наслідки, пише Євген Плінський у статті "Перевернути гральний стіл. Що не так із гральною індустрією і що з цим хоче робити влада".
По-перше, як зазначає автор, брак реклами для онлайн-казино та ставок сприяє розширенню нелегальної секції ринку. Там, де держава не здатна заборонити діяльність, активно просуваються піратські та нелегальні платформи. Плінський підкреслює, що відкритий маркетинг слугує певним індикатором легальності для користувачів.
По-друге, автор підкреслює, що реклама є ключовим джерелом існування для медіа, спортивних клубів, заходів та проєктів. В умовах війни та суттєвого недофінансування сфери спорту, цей ресурс дійсно набуває величезного значення. Як зазначає Плінський, спортивне спонсорство з боку беттінгової індустрії є глобальним трендом, який важко ігнорувати, адже він перетворює ці фінансові вкладення у розвиток спорту.
По-третє, нинішня повна заборона на рекламу виявляється вигідною для онлайн-казино, які за останні роки зайняли і розділили між собою ринок. Як зазначає Плінський, їхня основна мета — щоб реклама грального сектора більше не відновлювалася. Відсутність реклами дозволяє їм закріпити свої позиції на ринку практично назавжди, не витрачаючи при цьому жодної гривні на просування.
"Тому неможливо буде вивести на ринок жодну нову, навіть міжнародну, гральну платформу або ігровий агрегатор, адже інструментів донести до гравця інформацію про її існування та переваги немає. Заборонено законом. У пам'яті гравців назавжди залишиться та дурнувата реклама казино, яку вбивали в їхні голови з кожного гучномовця чи сторінки в мережі", - пояснює автор.
З цієї причини Плінський наголошує, що ринок реклами онлайн-казино та ставок в Україні повинен існувати в певній формі. Проте його слід регулювати так, щоб забезпечити справедливу конкуренцію між операторами, а не сприяти розвитку азартних ігор та нав'язувати їх ще більшій кількості людей.
"Необхідно ввести особливо суворі обмеження на використання теми війни, військових та медійних фігур. Найважливіше, щоб реклама гри попереджала та інформувала українців про ризики, проблеми і можливі небезпеки, пов'язані з участю в азартних іграх", - зазначає автор.
Зокрема, подібно до того, як на упаковках сигарет 65% простору займає попереджувальний напис та жахлива ілюстрація наслідків куріння, реклама казино та беттінгу повинна містити аналогічні застереження для гравців, відзначає Плінський. Більше того, реклама азартних ігор не повинна подавати їх як спосіб отримання прибутку, а лише як форму розваги.
Нагадуємо, що у Верховній Раді планують у найближчі тижні ухвалити в другому читанні законопроєкт № 9256-д, пов'язаний з реформуванням гральної індустрії. Серед інших аспектів, цей законопроєкт міститиме обмежений доступ для операторів до рекламної діяльності, що буде регулюватися строгими вимогами.
Щоправда, більшість українців не в захваті від реклами гральної індустрії. Понад 70% вважають за необхідне заборонити рекламу онлайн-казино та ставок на спорт. Наявність такої реклами підтримують лише 13%.